برنامه ویژه مدل‌سازی حوزه آب خیز
نوشته شده توسط : imc

برنامه ویژه مدل‌سازی حوزه آب خیز


خرید برنامه ویژه مدل‌سازی حوزه آب خیز


دسته نرم افزار کاربردی زیردسته معماری

برنامه ویژه مدل‌سازی حوزه آب خیز Aquaveo WMS v8.3.4.0 X86

سیستم مدلسازی آبخیز (wms) یک محیط مدلسازی جامع گرافیکی برای تمامی فازهای هیدرولوژیکی و هیدرولیکی حوزه آبخیز است. Aquaveo WMS v8.3.4.0 X86 شامل ابزارهای قدرتمند برای مدلسازی فرایندهای خودکار شامل استخراج اتوماتیک حوزه آبخیز، محاسبه پارامترهای هندسی، محاسبه همپوشانی لایه ها در GIS ( سی ان، عمق رواناب، ضریب زبری و غیره) استخراج مقطع عرضی از داده های عوارض زمین و خصوصیات بسیار دیگری است که در نرم افزار wms8 آورده شده است.
این نرم افزار از مدلسازی هیدورلوژیکی با HEC-HMS، TR20، TR55، روش استدلالی، NFF، MODRAT و HSPF پشتیبانی می کند. مدلهای هیدرولیکی پشتیبانی شده شامل HEC-RAS و DAMBREAK ساده شده هستند. هیدرولوژی جامع دو بعدی (شامل هیدرولیک کانال و میانکنش آب زیرزمینی ) هم اکنون می تواند با GSSHA شبیه سازی گردد. همه اینها در یک چهارچوب پردازشی مبتنی بر داده های GIS می تواند عمل مدلسازی و نقشه کشی کردن حوزه آبخیز را آسان تر از هر زمان دیگر نماید.
طراحی ماژولهای این برنامه کاربر را قادر می سازد تا ماژول ها را در ترکیب های دلخواه انتخاب نماید. و همین طور کاربر را قادر می سازد که تنها قابلیت هایی از مدلسازی هیدرولوژیکی که مورد نیاز هستند را انتخاب کند. علاوه بر اینها ماژول های WMS را در هر زمان می توان خریداری و اضافه نمود.

WMS یک محیط کامل برای آنالیزهای هیدرولوژیکی است که توسط مؤسسه Environmental Modeling Research Laboratory و دانشگاه Brigham Young با همکاری U.S. Army Corps of Engineers Waterways Experiment Station ایجاد شده وگسترش یافته است .

این نرم افزار با تلفیق امکانات GIS و مدل های هیدرولوژیکی متنوع توانسته است ابزاری قدرتمند در شبیه سازی هیدرولوژیکی حوضه های آبریز ایجاد کند، بطوری که ابتدا داده های خام ورودی توسط نرم افزار دریافت وپس از پردازش اولیه برای ایجاد بستر رقومی مورد نیاز شبیه سازی به فرمت TIN(Triangulated Irregular Networks) یا DEM(Digital elevation models ) تبدیل می گردند . سپس WMS با استخراج آبراه ها و دریافت محل خروجی ها اقدام به تعیین حوضه ها و زیرحوضه ها نموده و در نهایت با بکارگیری مدل مناسب هیدرولوژیکی، هیدروگراف حاصل از بارش را محاسبه می کند که این هیدروگراف را می توان به فراخور نیاز پروژه مورد مطالعه برای شبیه سازی دشت سیلابی رودخانه ها و اثرات تخریبی سیلاب و یا محاسبات هیدرولیکی سازه ها در مسیر آبراهه ها و در محیط شهری برای طراحی سیستم سیلابروی شهری بکار برد.

در محیط های شهری به دلیل وجود خیابان ها وعوارض مصنوعی ایجاد شده، مسیر آبراه ها فقط از شکل توپوگرافی زمین تبعیت نمی کند بلکه ساختار شهری و موقعیت خیابان ها و معابر تأثیر بسزایی در تعیین شکل و وسعت حوضه های آبریز دارند.

آنچه WMS را از سایر نرم افزارهای مشابه متمایز میکند ارایه Conceptual Model است که می توان با بکارگیری این ابزار در بستر رقومی TIN اقدام به شبیه سازی حوضه های شهری نمود و با بکارگیری مدل های مربوط به هیدرولوژی شهری، حجم رواناب حاصل از بارش را محاسبه و در نهایت آن را بعنوان مقادیر ورودی در نرم افزار StormCAD و یا مدل Storm Drain برای طراحی شبکه سیلابروی شهری بکار برد.قیمتمجموعه کامل این نرم افزار 5800 دلار است.

بطور کلی می توان ویژگی های WMS را در خصوص سیلاب شهری بصورت زیر برشمرد:
• تهیه TIN و DEM و اصلاح آنها
• استفاده از نقشه های Raste r و CAD بعنوان Background Image برای بررسی صحت داده های رقومی و نتایج آنالیز ها
• استخراج آبراهه ها ونمایش مسیر جریان
• حوضه بندی برمبنای مدل رقومی و آبراهه های استخراج شده
• حوضه بندی بصورت Conceptual بر مبنای مدل رقومی TIN با داشتن مسیر آبراهه ها و مرز تقریبی حوضه
• برآورد ضریب رواناب و شماره منحنی نفوذ توسط لایه های GIS
• محاسبه زمان تمرکز بر اساس روش TR-55 و روابط متنوع از جمله Kirpich و Kerby
• استفاده از مدل های HEC-HMS ، TR-55 ، RATIONAL برای برآورد رواناب
• قابلیت اتصال به نرم افزارهای HEC-HMS ، HEC-RAS ، ArcGIS برای انجام آنالیزهای هیدرولوژیکی و GIS



فروشنده: متین1

قیمت: 3,000 تومان

درصد :20

خرید برنامه ویژه مدل‌سازی حوزه آب خیز



خرید redhat fedora 10
خرید مجموعه نرم افزارآچار فرانسه قرمزAsistant 2010
خرید آموزش مدیریت شبکه های بدون سیم یا Wireless Networking
خرید عقاب (کارنامه نقد و تحلیل اشعار پرویز ناتل خانلری)
خرید نشر سمت تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی




:: برچسب‌ها: برنامه , ویژه , مدل , سازی , حوزه , آب , خیز ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهريور 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: